Metody odwracania uwagi, które zazwyczaj tylko częściowo i na krótko hamują niezdrowe emocje i zachowania

Jak już powiedziano w tej książce, możesz posługiwać się wieloma metodami poznawczymi, emotywnymi i behawioralnymi, aby stłumić swoje niezdrowe, negatywne myśli, uczucia i działania, odwracając od nich uwagę. Do metod tych należą: medytacja, relaksacja, ćwiczenia oddechowe, joga, absorbujące zajęcia, sport, ćwiczenia fizyczne i inne sposoby koncentracji sił fizycznych i psychicznych. Niektóre ze sposobów odwracania uwagi, na przykład medytacja transcendentalna i joga, mają w sobie aspekt filozoficzny, który może, ale nie musi, skłaniać do głębokiej zmiany filozofii, co teoria REBT uważa za najbardziej pożądane. Najczęściej jednak wykorzystuje się jedynie zasadę, że koncentracja uwagi na jednej rzeczy nie pozwala jednocześnie skupić się na innych, między innymi niepożądanych, rzeczach, takich jak lęki i depresyjne myśli. Jest to realistyczny pogląd, bo tak właśnie działa umysł człowieka, który może się w pełni koncentrować tylko na jednej rzeczy na raz.

Witam, mam na imię Jolanta i za pomocą tego bloga chciałabym Wam przekazać jak bardzo ważnym zjawiskiem jest edukacja. Mam nadzieję, że wiedza, którą dostaniecie, pomoże wam z rozwojem waszej kariery!
error: Content is protected !!