Poprawianie samopoczucia

Mimo ograniczeń posługiwania się argumentami wyłącznie realistycznymi do podważania irracjonalnych przekonań, akcenty realistyczne sprzyjają poprawie samopoczucia w obliczu przeciwności. Można wyróżnić kilka podstawowych realistycznych filozofii, które w zastosowaniu do przeciwności pomagają wzbudzić zdrowe uczucia żalu, rozczarowania i frustracji bez zadręczania się. Przynoszą one chwilową ulgę, a czasami działają głębiej i poprawiają nastawienie. Możesz zatem powiedzieć sobie: „Ta okoliczność jest zła… … ale nie jest aż tak zła, jak mogłaby być i może być jeszcze znacznie gorsza”. Przykład: „Źle, że nasypało pół metra śniegu, ale mogło być dwa razy tyle!” … ale ma swoje dobre strony”. Przykład: „Moja praca jest paskudna, ale przynajmniej dobrze płatna i można się w niej wiele nauczyć”. …ale mogę zastosować różne techniki relaksacyjne, aby się tak bardzo nie przejmować”. Przykłady: medytacja, joga, technika progresywnej relaksacji Jacobsona. … ale mogę odwrócić od niej uwagę za pomocą różnych czynności fizycznych i wtedy nie będę się tak zamartwiał”. Przykłady: ćwiczenia fizyczne, sport, masaż, seks. … ale mogę sobie znaleźć jakieś zajęcie, które odwróci moją uwagę”. Przykłady: praca, nauka, gra w brydża. … ale mogę poświęcić się jakimś żywotnym zainteresowaniom, które na dłużej odwrócą moją uwagę”. Przykłady: wychowywanie dzieci, rozwijanie własnej firmy, działalność polityczna, społeczna, religijna.

Witam, mam na imię Jolanta i za pomocą tego bloga chciałabym Wam przekazać jak bardzo ważnym zjawiskiem jest edukacja. Mam nadzieję, że wiedza, którą dostaniecie, pomoże wam z rozwojem waszej kariery!
error: Content is protected !!